Сайтът използва бисквитки.

  • До 40% ОТСТЪПКА на витамини
    Поръчай сега
  • 25% ОТСТЪПКА на козметика MUSTELA
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на хранителни добавки FORTEX
    Поръчай сега
  • До 30% OТСТЪПКА на лосиони и душ гелове за тяло
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Apteka.puls.bg?

    Как да облекчим дискомфорта след преяждане 06.08.2020

    Как да облекчим дискомфорта след преяждане

    Дискомфортът след преяждане ни сполетява не само по празници. Достатъчно е да ви е вкусно или да сте много гладни и да се нахвърлите на храната като вълк. Докато изминат двадесетте минути, след които стомахът сигнализира на мозъка, че сте се нахранили, вие вече сте преяли. 

    Състоянието е меко казано неприятно. Дискомфортът след преяждане се свързва с тежест, болка, усещане за подуване и разпъване на стомаха, често се появяват киселини. 

    Как да облекчите състоянието си, когато неволно се окажете преяли? Ясно е, че ще трябва да изчакате храната да напусне стомаха ви, но за това са необходими часове. Какво да правите или да не правите, за да преживеете тези часове по-леко? 

    Стъпка първа: освободете се от притесняващите дрехи 

    Така или иначе белята е свършена. Не се опитвайте да прикривате издутия корем, не се пристягайте. Това само допълнително ще затормози работата на стомашно-чревния ви тракт и ще увеличи дискомфорта след преяждане. Разкопчейте копчетата и циповете, сменете дрехите с по-свободни и удобни. 

    Стъпка втора: направете си чай – най-добре от мента 

    Отпивайте бавно, глътка по глътка. Нека бъде приятно топъл. Избягвайте както прекалено горещото, така и прекалено студеното. При повечето хора ментата отпуска стомаха, успокоява го, релаксира езофагеалния сфинктер и позволява на погълнатия въздух да излезе. Това облекчава усещането за подуване и помага на храната да се движи. 

    Стъпка трета: спестете си слабителните 

    Те няма как да изхвърлят навън несмляното ядене. По-добре си помогнете с подходящ продукт против газове като еспумизан и дегазин  или за стимулиране на храносмилането като мезим форте  и ензи-мил

    Стъпка четвърта: разходете се, вместо да си легнете 

    При стомашния дискомфорт след преяждане желанието да полегнете е разбираемо. Но в случая не е добре да го правите. При легнало положение храната може да окаже натиск върху горната част на стомаха и стомашната киселина да проникне в хранопровода. А едва ли в този момент искате и стомашни киселини. Освен това движението на храната ще се затрудни и храносмилането ще се забави. 

    По-добре се разходете. Това ще стимулира перисталтиката в стомашно-чревния тракт и съответно естественото придвижване на храната. 

    Стъпка пета: облекчете дискомфорта след преяждане, като изгоните останалия в стомаха ви въздух

    Ако след първия-втория час все още усещате подуване и газове в стомаха, седнете или легнете на пода и се опитайте да заемете поза с крака, силно притиснати към корема. Ще помогне и лекото масажиране на коремната област. Не е прието да се оригвате в присъствието на други хора, но в този момент едва ли ви е до компания. Колкото повече въздух освободите, толкова по-бързо ще отшуми дискомфортът.

    Стъпка шеста: вече можете да полегнете 

    Времето за това е не по-рано от 2-3 часа след храненето. Към този момент по-голямата част от изяденото вероятно вече е напуснала стомаха и рискът от киселинен рефлукс е по-малък. Поспете и си починете. 

    Стъпка седма: не пропускайте ядене, за да компенсирате преяждането 

    С това няма да спечелите кой-знае какво. По-скоро преразгледайте цялостния си режим на хранене, не прекалявайте и не гладувайте. Старайте се менюто ви да съдържа минимално обработени храни с по-малко захари и мазнини и се хранете редовно. 

    Когато преяждането и дискомфортът от него за вас са по-скоро инцидент, няма сериозна опасност за здравето ви, но така или иначе ще се чувствате зле. Дръжте за такива моменти в домашната си аптечка мезим форте, ензи-мил, еспумизан и дегазин. Поръчайте ги след консултация с лекаря или фармацевта си!