Сайтът използва бисквитки.

  • До 40% ОТСТЪПКА на витамини
    Поръчай сега
  • 25% ОТСТЪПКА на козметика MUSTELA
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на хранителни добавки FORTEX
    Поръчай сега
  • До 30% OТСТЪПКА на лосиони и душ гелове за тяло
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Apteka.puls.bg?

    Как да практикуваме най-правилно йога ако сме начинаещи 06.03.2015

    Как да практикуваме най-правилно йога ако сме начинаещи

    Какво представлява йогата?

    Това е изкуство, това е наука, това е спорт. Можете да го наречете както желаете, защото това е всичко в едно. С други думи това е система от умствени, духовни и физически упражнения, които имат за цел да трансформират ума и тялото и да доведат до вътрешен мир. Йогата е много популярна сред източните култури, където всъщност се заражда. В последните години тя стана много популярна и в България, най-вероятно, защото и ние сме разбрали колко е важен вътрешният мир. Ако още не сте започнали да практикувате йога, ето няколко упражнения за начинаещи.

    Подготовка

    Както при всяко друго изкуство или спорт, така и при йогата е важно да сте подготвени преди да започнете с асаните (позите в йогата). Събуйте се боси, по чорапи, но в никакъв случай не практикувайте с обувки, само ще ви пречат и няма да изпитате пълното удоволствие от йогата. Изключете мобилният си телефон, уверете се, че никой няма да ви притеснява, нужно ви е пълно спокойствие. Облечете анцуг или някакъв вид клин, но в никакъв случай дънки, защото неудобните и стягащи дрехи ще ограничават движенията ви. Също така е препоръчително да не сте консумирали храна 3 часа преди практикуването на асаните, или поне не бива да се чувствате дискомфотртно. А 15 минути след заниманията може да се храните.

    Джива

    Това е една от по-лесните пози за изпълнение в йогата, затова и може да започнете с нея. Тя влияе на предната част от тялото, в областта на гръдния кош.

    • Застанете на пода със свити колене.

    • Отпуснете гръбнака си и приведете раменете си леко напред.

    • Свийте ръцете си в юмруци.

    • Изпънете лактите си максимално като кръстосате в същото време китките си една върху друга (дясна върху лява).

    • Свийте ръцете в лактите си и изтласкайте тялото си максимално назад, така че гърбът ви да е максимално изправен, а юмруците ви да са на нивото на гърдите.

    • Върнете се в изходна позиция, като този път смените положението на кръстосаните китки (лява върху дясна).

    Свастика

    Не се плашете от името на позата. Може да предизвиква лоши асоциации, но Свастиката е друга поза, подходяща за начинаещи. Тя ще уравновеси лявата и дясната част на тялото ви.

    • Застанете в изправено положение и се отпуснете. Раменете ви да са приведени леко напред.

    • Протегнете ръце напред и ги допрете една до друга, така че дланите ви да обърнати към вас и да са на нивото на гърдите. Свийте леко лактите и така ще образувате кръг.

    • Докато сте в тази позиция, без да променяте свивката в лактите си, повдигнете дясната си ръка нагоре, така че да бъде над главата ви, а дясната свалете надолу.

    • Извийте гръбнака назад.

    • Върнете се в изходно положение като отново не променяте позицията на лакътя и отпуснете гръбнака.

    • Повторете упражнението като този път смените ръцете – вдигате лявата и сваляте дясната.

    Докато правите асаните не забравяйте, че дишането е също от основно значение. Дишайте свободно и рефлекторно.

    Намасте!