Сайтът използва бисквитки.

  • До 40% ОТСТЪПКА на пробиотици
    Поръчай сега
  • 25% ОТСТЪПКА на козметика MUSTELA
    Поръчай сега
  • До 15% ОТСТЪПКА на анти-ейдж грижа DIFA COOPER MAGISTRALI
    Поръчай сега
  • До 25% OТСТЪПКА на продукти DANHSON
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Apteka.puls.bg?

    Контрол на теглото през студения сезон 01.12.2017

    Контрол на теглото през студения сезон

    Контролът на теглото е лесен само за хората, които нямат нужда от него. Особено проблемен става той през студените сезони. При това причините са съвсем обективни. Едната от тях е стремежът на организма да осигури терморегулацията си чрез малко повече натрупана подкожна мазнина. Другите се крият в типичната есенно-зимна диета, която е богата на мазни, солени и консервирани храни и тестени изделия, както и в силно намалената физическа активност. 

    Последиците са ясни – напълняване, повишаване на рисковете, свързани със заболявания на сърдечносъдовата система, обостряне на някои хронични състояния – особено свързаните с храносмилателната система, отслабване на имунитета и чести простудни и вирусни заболявания с рискове от последващи усложнения.

    Какво да правите

    Едва ли има нещо ново, което може да се каже по темата. По-скоро всичко зависи от вашата лична воля и желание за успех.

    Запазете менюто си максимално близко до лятното

    Това не е лесно – дори защото липсва лятното изобилие от плодове и зеленчуци. И все пак – какво месо ще консумирате зависи само от вас. Добре е да отдавате предпочитания на прясно, не тлъсто месо. Няма проблем да е свинско – само преди приготвянето му отстранете тлъстините.

    Голяма част от консумацията на месо през есента и зимата се пада на колбаси, наденички, сухи мезета и различни деликатеси. Колкото по-преработени са те, толкова по-малка е хранителната им стойност и по-голямо – съдържанието на мазнини, сол, пълнители, оцветители, консерванти и т. н. Да не говорим, че те на практика са калорийна бомба. А всяка излишна калория се превръща в подкожна тлъстинка.

    Рязко се увеличава консумацията на сол. Тя идва от туршиите, пушените и консервирани риби и меса. Всеки грам сол в повече задържа повече вода в тъканите. Това се отразява не само на теглото и външния ви вид, но и на кръвното ви налягане.

    Дори когато са домашно приготвени, компотите и сладката и типичните за сезона баници, тутманици, торти, сладкиши също носят твърде много калории и е добре да ги ограничавате. 

    Дайте приоритет на киселото мляко, прясната риба, местните сезонни плодове и зеленчуци като ябълки, круши, дюли, мушмули, моркови и тиква, репи, зеле и т. н. Заместете бялата захар с една лъжица мед дневно и с таблетка стевия.

    Как да се храните

    Обикновено залитаме в двете крайности – или се храним веднъж дневно, или – особено по празници – ядем непрекъснато. И двата варианта са еднакво неприемливи за обмяната и я разстройват. За оптимален метаболизъм и пълноценно усвояване на храната без трупане на мастен резерв е необходимо да се храните през около 3-4 часа – с три основни и две междинни хранения. Закуската е задължителна. Тя подтиква обмяната на веществата и дава добър старт за деня.

    Физическата активност

    Дори когато не тренирате, през лятото и ранната есен сте много по-активни – разходки, пътувания, срещи с приятели, танци. Зимата се застоявате повече в къщи, а дневният калориен разход рязко намалява. Дори при запазен начин на хранене това води до излишни калории и насочването им за мастен резерв. 

    Затова използвайте всеки повод да повървите пеш. Студеното време кара организма да гори допълнително мазнини, за да запази температурния баланс на тялото.

    Сутрин правете гимнастика на гладно. Това също принуждава тялото да използва запазите си за осигуряване на енергия.

    Хранителни добавки

    Няма нищо лошо, ако подкрепите контрола върху килограмите със създадени за целта продукти като „Абока Либрамед“, таблетки. Те контролират нивата на кръвната захар след ядене, намаляват апетита и правят запазването на добрата форма по-лесна. Секретът е, че дават резултат само в комбинация с балансирано хранене и поне минимално физическо натоварване. Консултирайте се за избора си с лекар или с фармацевта си.

    Помнете, че при всички случаи е по-лесно да контролирате теглото си, отколкото да сваляте килограми.