Сайтът използва бисквитки.

  • До 40% ОТСТЪПКА на витамини
    Поръчай сега
  • 25% ОТСТЪПКА на козметика MUSTELA
    Поръчай сега
  • До 25% ОТСТЪПКА на хранителни добавки FORTEX
    Поръчай сега
  • До 30% OТСТЪПКА на лосиони и душ гелове за тяло
    Поръчай сега
  • Специални предложения

    Абонирай ме

    Защо Apteka.puls.bg?

    Защо се подуват краката през лятото 17.08.2015

    Защо се подуват краката през лятото

    Посрещате лятото с нетърпение,  предвкусвайки забавления, почивка, екстремни преживявания. Но горещините започват и с тях идва отичане на краката, усещане за напрежение и тежест, невъзможност да обуете не само любимите сандали, но често каквито и да е обувки. Неловкостта от неестетичната гледка и дискомфортното изживяване ви съсипват.

    Защо се подуват краката през лятото
    По принцип краката се подуват от
    •   травми;
    •   преумора;
    •   тесни обувки и дрехи, пречещи на циркулацията на телесните течности;
    •   заседяване или дълъг престой  в еднообразна изправена поза;
    •   хормоналните промени в месечния цикъл на дамите или бременност;
    •   прием на различни лекарствени продукти;
    •   разширени вени и сърдечни заболявания;
    •   като симптом на други сериозни заболявания – чернодробни, бъбречни и др.

    Лятото прибавя към тези причини
    •   горещините, които отпускат съдовете, а това предизвиква застой  на течности в долната част на крайниците;
    •   честа дехидратация на тялото, което го кара за самозащита да задържа в тъканите вода като запас.

    Какво да правите
    Най-бързо и лесно е да промените нещата, които зависят от вас.
    Осигурете си малко време, в което да поглезите краката си – хладка вана – най-добре с минерални соли или етерично масло, леки масажи, подходящ крем или гел, поне за 15-30 минути вдигане над нивото на сърцето.
    Сменете тесните обувки и токчетата с удобни, широки обувки с около 3 см ток, позволяващи на краката ви да дишат. Нека дрехите също са по-широки и от качествени, незапарващи материи.
    През деня на час-час и половина правете кратки раздвижвания, разтъпквайте се на работното си място, при възможност вдигайте краката на по-високо – стол, бюро. Упражнения, ходене, тичане, плуване гимнастика – всяко умерено физическо натоварване ще активира мускулите, а те ще подпомогнат движението на кръвта и телесните течности. Вземете мерки за намаляване на наднормените килограми. Преразгледайте диетата си – трябва да е без много сол, мазнини, пържено, тестено и т. н. Вместо тях да включва свежи зеленчуци и плодове с фибри и лесноусвояеми витамини, минерали и микроелементи. Не забравяйте да приемате много течности и около литър половина – два чиста вода, за да компенсирате загубата на течности от изпотяването.
    Ако отоците продължават да се появяват, налага се да потърсите лекар.

    Когато става дума за разширени вени
    Ако проблемът е още в началото, постарайте се да го разрешите или поне да го държите под контрол. В случая е валидно всичко, което трябва да направите веднага, щом започнат да се явяват отоци от умора или поради начина ви на живот.
    Освен това – препоръчително е постоянното носене на компресивни чорапи, които осигуряват по-добро движение на кръвта от долу нагоре – обратно на гравитацията.
    Изследванията, назначени от лекаря ви, ще уточнят дали в подуването на краката ви не се проявява увреждане на друг орган или система.  
    Ще изяснят характера и степента на увреждане на вените и ще станат база за препоръчване на необходимите медикаменти.

    Много е важно
    Помнете, че грижите за краката, както и за здравето като цяло, не могат да са кампанийни. За добри резултати е необходима не само промяна в храненето, но и в целия ви начин на живот, нагласата и отношението към самите вас.